KTMElektrokola.cz  >  Systém pohonu KTM Panasonic

Systém pohonu KTM Panasonic

KTM patří už léta mezi lídry v oblasti sportovních elektrokol. Každým rokem nabízí nová inovativní řešení, která konkurence stačí sotva násladovat. Další velký krok vpřed provedlo pro tuto sezónu, kdy představilo zcela nový systém pohonu. Vývojáři v KTM se rozhodli vytvořit svůj vlastní originální pohon pro sportovní elektrokola a přizvali k tomu firmu Panasonic, japonského průkopníka v této oblasti. Výsledkem je pohoný systém, který by měl spojovat špičková technická řešení pohonu BionX a vysoký výkon a spolehlivost pohonu Bosch.

Základní charakteristiky:
  • motor v zadním náboji a průměru pouze 155 mm a váze 2,7 kg. Malý průměr motoru zajišťuje stabilní a pohodlný výplet zadního kola. Z estetického hlediska není skoro poznat, že kolo má motor.
  • zadní náboj s motorem má klasický ořech pro standartní Shimano kazety. Velká možnost výběru převodů. Při servisu odpadá problém s atypickými vícekolečky.
  • motor obsahuje generátor zpětné rekuperace energie.
  • systém pracuje při vysokém napětí 46,8V, což zvyšuje jeho efektivitu.
  • baterie umístěná uvnitř rámu umožňuje stavbu kola na sportovních rámech s klasickou geometrií.

Typ baterie Modely Hmotnost Kapacita Napětí Energie Počet nabíjecích cyklů Doba nabíjení Dojezd na
1 nabití
Baterie do rámu 46V/8,8Ah eRACEp650
eRACEp
eCROSSp
3,6 kg 8,8 Ah 46,8 V 412 Wh 700 4,5 Wh 120 km
Baterie na nosič 46V/8,8Ah eSTYLE
eTOUR
3,6 kg 8,8 Ah 46,8 V 412 Wh 700 4,5 Wh 120 km

Ovládání systému KTM-Panasonic umožňuje nastavit celkem 5 režímů jízdy. 3 stupně podpory, automatický režim a režim trvalého dobíjení. Zajímavou novinkou, kterou nenajdete na žádném jiném systému pohonu, je režim AUTO. Tento režim zajišťuje automatické střídání a využívání systému podpory a zpětné rekuperace energie. V režimu auto je podpora nastavena na střední stupeň a pokud dojde ke zrychlení kola a současně alespoň lehkému stisku brzdové páky automaticky se zapne systém rekuperace a zůstává trvale zapnutý až do chvíle, než začnete opět šlapat. Systém rekuperace je aktivní při rychlostech od 7 do 30 km/hod. Systém auto je ideální pro každého jezdce, který během jízdy nechce řešit ovládání pohonu.

Stupeň podpory Míra podpory jmenovitého výkonu 250W
1 ECO 90 % Jízda po rovině, maximální dojezd.
2 STANDART 150 % Standartní podpora dostatečná i pro většinu kopců.
3 HIGH POWER 400 % Maximální podpora pro nějtěžší stoupání.
AUTO 150 %, automatická rekuperace Nejvíce doporučený režim, standartní podpora s automatickým dobíjením ve sjezdech. Ideální do zvlněného a běžně kopcovitého terénu.
GENERATOR maximalni rekuperace Trvale zapnutá rekuperace. Vhodné do dlouhých sjezdů.


Ovládací jednotka systému KTM Panasonic:
  • LCD displej s podsvícením.
  • tlačítka k nastavení 5ti režimů jízdy
  • ukazatel stavu baterie
  • ukazatel použitého režimu a aktuálního využití energie
  • funkce tachometru:
    - aktuální rychlost
    - průměrná rychlost
    - maximální rychlost
    - celková ujetá vzdálenost
Motor systému KTM-Panansonic:
  • maximálně kompaktní motor ve středu zadního kola, průměr pouze 155 mm, váha 2,7 kg
  • napětí 46,8V
  • jmenovitý výkon 250W
  • maximální výkon 600W
  • maximální točivý moment 40N

Ostatní systémy pohonu

Archív systémů pohonu