KTMElektrokola.cz  >  Systém pohonu Bosch 2013

Systém pohonu Bosch 2013

Základní charakteristiky:
  • motor umístěný ve středu kola umožňuje nejefektivněší využití energie.
  • pro modely 2013 byl vytvořen nový přehlednější displej řídící jednotky na řidítkách. Ovládací tlačítka pohonu jsou od displeje oddělena, což značně vylepšilo pohodlnost a jednoduchost ovládání pohonu.
  • nejlehčí baterie o hmotnosti pouhých 2,5 kg poskytují dostatek energie i na dlouhé vyjížďky. Novinkou pro sezónu 2013 je rozšíření nabídky baterií o verzi s vyšší kapacitou. Lze tedy u většiny modelů s pohonem Bosch vybírat ze dvou baterií:
    - 8,3 Ah, 300 Wh, maximální dojezd 145 km.
    - 11,1 Ah, 400 Wh, maximální dojezd 190 km.

Systém pohonu Bosch poskytuje potřebný výkon pro každý způsob jízdy, od klidné plynulé jízdy po rovné silnici po agresivní jízdu v terénu. Motor je umístěn ve středu kola, což přináší nejvyšší efektivitu přenosu poskytovaného výkonu. Výsledkem je, že i při nižším napětí a energii a velikosti baterie poskytuje výkonný pohon na mnoho kilometrů. Motor ve středu kola a baterie na spodní rámové trubce znamená, že největší hmotnost je soustředěná ve středu kola, což má kladný vliv na jízdní vlastnosti a vyvážení, které se nejvíce podobá klasickému kolu.


Typ baterie Obrázek Modely Hmotnost
Baterie do rámu 36V/300Wh MACINA 11 29
MACINA CROSS 300Wh
MACINA BOLD 26
2,4 kg
Baterie do rámu 36V/400Wh MACINA RACE 29
MACINA RACE 26
MACINA CROSS 400 Wh
2,6 kg
Baterie na nosič 36V/300Wh MACINA HS
MACINA Eight
eSHOPPER
2,4 kg
Baterie na nosič 36V/400Wh MACINA NUVINCI 2,6 kg

Typ baterie Kapacita Napětí Energie Počet nabíjecích cyklů Doba nabíjení Dojezd na
1 nabití
Baterie do rámu 36V/300Wh 8,3 Ah 36 V 300 Wh min. 500 2,5 hod max. 145 km
Baterie do rámu 36V/400Wh 11,1 Ah 36 V 400 Wh min.500 3,5 hod max. 190 km
Baterie na nosič 36V/300Wh 8,3 Ah 36 V 300 Wh min. 500 2,5 hod max. 145 km
Baterie na nosič 36V/400Wh 11,1 Ah 36 V 400 Wh min.500 3,5 hod max. 190 km

Tabulka 1: Technická data baterií pohonu Bosch používaných na elektrokolech KTM modelové řady 2013.


Režim Charakteristika režimu Míra podpory z jmenovitého výkonu 250W, pro kola s klasickým řazením - Race (1. sloupec) a pro kola s řazením v náboji (2. sloupec)
ECO Úsporná jízda pro maximální možný dojezd 30 % 30 %
TOUR Dlouhé výlety na mírných zpevněných cestách 100 % 90 %
SPORT Výkonná podpora pro jízdu v terénu, zrychlení ve městě 170 % 150 %
TURBO Maximální podpora pro agresivní jízdu v terénu 250 % 200 %

Tabulka 2: Na ovládací jednotce na řidítkách lze nastavit 4 režimy jízdy, které pohonu dodávají od 30% až do 250% nominálního výkonu 250W. Kola s označením RACE a řazením přehazovačkou (MACINA RACE 29, MACINA RACE 26) mají přednastavené vyšší výkony pro agresivnější jízdu v těžkém terénu.



Graf 1: Předpokládaný dojezd při zapnutí jednotlivých režimů a stupňů podpory. Předpokládaný dojezd (doba po kterou pohon poskytuje energii) nezávísí pouze na zapnutém režimu a stupni podpory, ale je neustále ovlivňován mnoha faktory jako jsou hmotnost jezdce, náročnost terénu, povrch terénu, vítr, teplota vzduchu.


Ovládací jednotka systému Bosch:
  • zcela nová pro elektrokola modelové řady 2013
  • LCD dispej s podsvícením
  • nový větší displej umístěný uprostřed řidítek umožňuje lepší sledování všech hodnot
  • ovládací tlačítka pohonu jsou oddělena od displeje a v nejlepším dosahu palce levé ruky
  • zobrazení aktuálního režimu jízdy
  • grafické zobrazení aktuálního podávaného výkonu motoru
  • zobrazení předpokládaného dojezdu při zapnutém režimu jízdy
  • indikátor baterie
  • tlačítko pro samostatnou jízdu (bez šlapání) do 6 km/hod
  • USB konektor pro nabíjení telefonu nebo MP3 přehrávače
Funkce tachometru:
  • aktuální rychlost
  • průměrná rychlost
  • aktuální ujetá vzdálenost
  • celková ujetá vzdálenost
Středový motor systému Bosch:
  • bezkartáčový motor s integrovaným měřičem točivého momentu
  • napětí 36V
  • jmenovitý výkon 250W
  • maximální výkon 500W
  • maximální točivý moment 45Nm

Ostatní systémy pohonu